dinsdag 5 maart 2013

Jaipur

Toch wel even wennen: mijn chauffeur en boeren laten... Yep, hij kan er wat van. En ik heb het hier niet over een klein, verlegen, 'oei, dat kon ik even niet meer inhouden' boertje. Nee nee, hij gaat echt wel voor het echte werk: een volle, borrelende, luide boer die moeilijk te negeren valt. En het ergste is... soms ruik ik de nawee van die boer... tot achter in de auto!!! Ok Nathalie, gewoon blijven ademen... maar nee, niet te veel inademen ook niet!!!! :-)

Maar ik mag echt niet klagen over Raj, hij is erg vriendelijk, respectvol en behulpzaam. Stel je voor dat ik 12 dagen zou moeten rondreizen met het zonnestraaltje dat me van de luchthaven was komen afhalen, dat was echt niet tof geweest!

Vandaag heel veel indrukwekkends gezien: Amber Fort, Lake Palace, City Palace en the Palace of Winds (Hawa Mahal). Het was weer zalig lenteweer dus bij City Palace heb ik gewoon een halfuurtje in de schaduw op een bankje gezeten, wat rondgekeken, in mijn reisdagboek geschreven en vooral genoten...

Vanmiddag gelukkig in een supertof hotel ingecheckt, Mahar Haveli, ook met een dakterras, gratis wifi en een supervriendelijke eigenaar. Het is zelfs het eerste bed waarin ik zonder mijn katoenen slaapzak zou durven slapen, wat zeg je me daarvan!!! ;-)

Namiddag zat ik hier op het dakterras, in mijn reisdagboek te schrijven en wat te facebooken, en het was echt puur genieten. Echt lenteweer, een zachte temperatuur, een fijn briesje, vogeltjes die aan het fluiten waren, een lekker kopje massala tea... Oh boy, that sure was India heaven! 

Vanavond gaan eten in het Peacock Rooftop restaurant van het Pearl Palace hotel en daar aan de praat geraakt met Viola, een meisje van Duitsland (Freiburg). Zij was ook alleen rond aan het reizen maar had momenteel serieus last van de turista. Was gezellig en we gaan elkaar verder op de hoogte houden van onze reis. Mijn chauffeur was ziek vanavond, dus ik ben met een tuktuk (soort open busje op een brommer) terug naar het hotel gekomen... Die vlammen door dat verkeer uit, dat hou je niet voor mogelijk.

En nu nog even op het dakterras zitten als afsluiter... Morgen gaat de reis verder naar Udaipur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten