vrijdag 15 maart 2013

Hot, hot, hot @Agra Fort and off to the holy city... Varanasi!!!

Pfoehh het was echt heet vandaag. Namiddag was ik vanuit het hotel naar Agra Fort gewandeld, dat is thans maar 2,5 km of zo, had een pet op om me te beschermen tegen de brandende zon en zelfs dan nog zag ik zo rood als een tomaat! Op een gegeven moment trok ik een foto van mezelf omdat de barak-modus serieus aan het inzetten was en ik was best nieuwsgierig hoe 'erg' ik eruit zag :-). En yep, knalrood, zwetend, een blik op half zeven... Time for a break in the shadows!! Heb daar zeker een half uur gezeten om even te bekomen. Ik werd er niet minder rood op, maar voelde wel na een tijdje dat ik weer verder kon.
Op een gegeven moment vond ik dat ik wel heel rare blikken toegeworpen kreeg en ik checkte of ik iemands kleren droeg of zo... (voor wie niet mee is, ik kreeg spontaan de gedachte: 'heb ik iets van u aan??')
 En toen zag ik dat heel mijn rechterarm besmeurd was met grote blauwrode vlekken. Ik wist helemaal niet waar dat vandaan kwam... tot ik keek naar de waterfles die ik al die tijd vastgehad had en yep, dat was de schuldige! Een heel stuk verf van het etiket had besloten even op mijn arm te komen logeren. Iets verder heb ik het er grotendeels kunnen afwassen met het resterende water uit de fles.
Na het bezoek aan Agra Fort liet ik me dan toch maar terugbrengen naar het hotel met een tuktuk. Daar nog even mijn blog en Facebookaccount geupdated met nieuwe foto's, en nu zit ik op de grond, op een handgeknoopt tapijt, in de winkel van Adil met een vers kopje chai. Relaxen na een bijzonder warme dag :-).
Seffens ga ik nog iets eten samen met Adil, voor ik vertrek. Gisteren heeft de man van een lokale travel agency nog op het nippertje een ticket voor de nachttrein (en dus niet de nachtbus) kunnen regelen. Ben heel benieuwd om hier met de trein te reizen. Heb nog contact gehad met Brigitte Kroell van de ashram in Varanasi waar ik twee nachten mag verblijven (weer dankzij CouchSurfing :-)) en heel tof, haar man komt mij oppikken aan het station. Hij is een soort guru blijkbaar, 'remember that he is Baba and wears orange dress'. OK, die ga ik makkelijk herkennen dan! Adil zei me dat de ashrams heel sober zijn (geen probleem) en dat er meestal heel veel muggen zijn (heb een muskietennet en Deet :-)).
Ga seffens ook nog iets van ontbijt en een fles water uithalen om mee te pakken op de trein, want we vertrekken vanavond hier in Agra om 9.20pm en komen pas morgenvroeg in Varanasi aan om 10.30am.

LATER OP DE AVOND
Adil nam me mee naar een superlekker, eenvoudig Indisch eettentje. Hij heeft weer getrakteerd, want ik wilde betalen deze keer maar dat aanbod sloeg hij al lachend af. Zo tof! We hebben nog een leuke babbel gehad, ik heb nog een soort ontbijtkoekjes en een fles water gekocht om mee te nemen als ontbijt voor op de trein en dan zette hij me met de auto af aan Agra Fort Railway Station.

TROUWENS
** Gisteren heb ik wat kleren gewassen met speciale zeep die ik daarvoor bij heb. Ik kon nergens mijn kleren buiten ophangen, dus heb ik ze maar goed uitgewrongen, strategisch over het bed en een zeteltje in de kamer gelegd en de ventilator al het droogwerk laten doen en effectief... 's Ochtends was alles droog en terug 'proper' ;-).
** De laatste dagen had ik geen zin in al dat alcogel gedoe en heb ik wat getemperd op dat vlak. Ik blijf natuurlijk wel waakzaam voor de gevreesde turista. Maar soms heb je gewoon even zin om te chillen en niet te veel aan je hoofd te hebben..

** Heb nog contact gehad met Brigitte Kroell van de ashram in Varanasi, waar ik via CouchSurfing ga verblijven. Haar man, Raju, komt me oppikken aan het treinstation. HIj is een saduh of Baba, kleedt zich typisch in oranje gewaden en dat zijn eigenlijk mensen die op een gegeven moment alle materiele bezit van zich afwerpen, ook niet voor een gezin kiezen maar in heel India gaan rondreizen en leven van het voedsel dat ze aangeboden krijgen door de plaatselijke bevolking. Indertijd met de moesson was het soms moeilijk om te reizen, omwille van de vele regen, waardoor op bepaalde plaatsen kloosters (monasteries) gesticht werden. Meer over Raju en Brigitte in de volgende post...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten