maandag 7 januari 2013

Vaccinaties part I...

Vandaag naar het vaccinatiecentrum geweest in het Jessa Ziekenhuis.. Volgens de vrouw van Connections de beste keuze voor alle inentingen én mijn werkplek, dus handig om een afspraak te maken voor na je werk!

Dr. Magerman gaf me een hele uitleg waar ik allemaal op moest letten. Een inenting tegen de gele koorts is blijkbaar niet nodig, dat is eerder voor als je naar Afrika of Zuid-Amerika gaat.  Verder bekijken ze met je naar welk land je gaat, welke regio's, of je in steden en/of op het platteland verblijft, of je avontuurlijk of georganiseerd reist, ... Maar dus wel nodig zijnde, in mijn geval, waren de volgende vaccinaties (ooit wel een vaccinatiekaart gehad, maar door het vele verhuizen ben ik die onderweg kwijtgeraakt, dus er zit wellicht wel wat herhaling bij):
- cholera
- polio
- tetanus, difterie, kinkhoest (combinatie)
- buiktyfus
- rabies
- hepatitis A en B (ben ik waarschijnlijk al voor gevaccineerd vooraleer ik een jaar naar Venezuela vertrok, een bloedtest gaat dat nu uitwijzen)
- Japanse encefalitis
- dengue
- mazelen

...en malariapillen (Malarone).

De verpleegkundige was zo attent om de spuitjes te verdelen over mijn twee armen... ;-)

Aangeraden reisapotheek volgens het vaccinatiecentrum:
- ORS (zoutoplossing, bij reizigersziekte)
- Loperamide (Imodium, bij reizigersziekte)
- Azithromycine (antibioticum voor bij reizigersziekte, op voorschrift)
- ontsmettingsmiddel en ontsmettende zalf
- flesje alcoholgel
- pijn- en koortswerend middel
- Motilium
- zonnecrème en after sun
- medicatie die je ook gewoon hier moet innemen
- pleisters, verband
- koortsthermometer, liefst digitaal, bestand tegen temperaturen hoger dan 45°C

Verder:
- muskietennet
- muggenmelk op basis van Deet
- antimuggenspray

Geen opmerkingen:

Een reactie posten