zaterdag 12 januari 2013

Meditatiecentra


MEDITATIECENTRA
Op de website www.himalayanleaders.be kan je contact opnemen voor adressen van kloosters in Azië, als je wilt rondtrekken en mediteren. Ze beantwoorden je mail binnen de paar dagen en zijn supervriendelijk. De adressen die ze je doorgeven zijn van niet commercieel ingestelde kloosters, dus ook vaak zonder website, waar je je gewoon daar ter plaatse kan gaan aanmelden.

Zo kreeg ik dit antwoord al vrij snel: "In de streek Ladakh kan je terecht in bv Hemis, Thiksey, Stakna, Taktak, Phyang, Likir of Lamayuru. Uitgebreide websites zoals bv het Kopan Monastery in Kathmandu, kennen ze hier echter niet. Je moet er gewoon naartoe gaan en je aanmelden. De prijs is ong 500Ind Rs per dag, per persoon voor de overnachting/eten."

In maart is het nog altijd erg koud in de bergen (en er is vaak geen verwarming), dus ik vrees dat ik ga moeten passen voor de authentieke kloosters in Ladakh.. Maar dan ga ik nog eens een andere keer terug hè ;-).

Gewone meditatiecentra (commercieel ingesteld wel, en best prijzig!) vind je via Google. Ik ga me ter plaatse toch eens bevragen wat interessante plekken zijn.. En in feite, als je overnacht bij mensen van daar, zijn er ook heel wat mensen bij die je yogales willen geven, samen met je willen mediteren of kennis willen uitwisselen (leer jij mij over psychologie en ik leer jou over de ayurvedische geneeskunde). Grappig is dat de clichés ook in India bestaan: zodra ze horen dat je psychologe bent, vragen ze "can u read minds? can u teach me?"... :-)

EN VERDER...
- tickets: check! (maar dat wist je al natuurlijk)
- visum: het plan next week
- vaccinaties: check!
- Trotter Noord-India: check! (thanx Jimmy P. voor de tip… én om me dat laatste stukje zelfvertrouwen te geven om alleen aan deze reis te beginnen! Waar op café hangen en een teveel aan Desperados al niet goed voor kunnen zijn!!)

En dankjewel aan alle mensen die tot nu toe zo positief reageren op mijn reisplannen.. Dit is echt leuk en motiveert me nog des te meer.. Fijn weekend!!!



2 opmerkingen:

  1. Vorige week een ayurvedische massage laten doen...een aanrader...maar verwacht zeker geen zachte massage ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha een gewaarschuwd vrouw is er twee waard!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen